لاین نوری چیست؟

لاین نوری یا نور خطی، یکی از انواع نورپردازی است که در معماری و دکوراسیون مدرن جایگاه ویژه‌ای را از آن خود کرده است. این سبک نورپردازی که با استفاده از انواع لاین نوری طراحی و اجرا می‌شود در تمامی محیط‌ها اعم از مسکونی تا تجاری قابل اجرا بوده و نوری دلنشین را پخش خواهد کرد.

لاین نوری چیست؟

همانطور که از نام آن می‌توان فهمید، لاین نوری در واقع نورهای خطی است که توسط المان های روشنایی خطی قابل اجرا است و به منظور طراحی نورپردازی محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری طراحی، اجرا و نصب می‌شوند. اینروزها در دکوراسیون داخلی و در معماری، و همچنین با توسعه تکنولوژی و ساخت انواع لاین نوری و سبک دیگر نورپردازی، تولید نور با مدل‌های متنوعی انجام می‌شود. لاین نوری این قابلیت را به طراحان و معماران می‌دهد تا تامین روشنایی و نور را به صورتی متفاوت انجام دهند و از نور به عنوان یک المان دکوراتیو بهره بگیرد.

معرفی انواع لاین نوری

انواع لاین نوری در سه گروه کلی تقسیم بندی می‌شوند:
لاین نوری توکار
لاین نوری روکار
لاین نوری آویز
در تمامی انواع لاین نوری، سبک پخش نور یکسان است. آنچه بین آنها تفاوت ایجاد خواهد کرد، تفاوت شکل ظاهری انواع لاین نوری و تاثیر آن بر محیطی است که مورد استفاده قرار خواهد کرد.

کاربری انواع لاین نوری چیست؟
علاوه بر تامین نور مدنظر در محیط ساختمان، کاربری انواع لاین نوری به منظور استفاده دکوراتیو از روشنایی است. گاهی از انواع لاین نوری برای فضای سازی و جداسازی فضاها با بهره‌گیری از نور و روشنایی نیز استفاده می‌شود. در غالب محیطه‌های تجاری و اداری از انواع لاین نوری به منظور تعیین مسیر حرکت، استفاده می‌شود.